خبر و جزییات درگیری در حوزه علمیه خرم آباد,خبر و جزییات درگیری در حوزه علمیه خرم آباد خرداد 95,خبر درگیری در حوزه علمیه خرم آباد,علت درگیری در حوزه علمیه خرم آباد,عکس های درگیری در حوزه علمیه خرم آباد,فیلم درگیری در حوزه علمیه خرم آباد

خبر و جزییات درگیری در حوزه علمیه خرم آباد



به گزارش سایت nemonesoal-khordad95.blog.ir به نقل از قطره یکی از شاهدان عینی حادثه حوزه علمیه خرم‌آباد  جزئیات درگیری افراد خودسر با طلاب این حوزه را تشریح کرد. 

 

یکی از طلبه‌های حوزه علمیه کمالیه خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،با اشاره به حواشی به وجود آمده در مراسم سخنرانی حسین الله‌کرم در حوزه علمیه خرم آباد ادعا کرد: با مسئولان حوزه علیمه کمالیه خرم آباد رایزنی شده بود تا برای بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم مراسمی برگزار شود، اما متاسفانه برگزار کنندگان، موضوع را تغییر دادند و آن را به میتینگ سیاسی تبدیل کردند. 

 

این طلبه حوزه علیمه خرم‌آباد با تاکید براینکه مسئولان حوزه به برگزارکنندگان اعلام کرده بودند که در این جلسه نباید تعرضی به اشخاص و شخصیت‌های نظام شود، مدعی شد: ما به برگزار کنندگان گفته بودیم که حوزه قداست دارد و نسبت به مسائل سیاسی بی‌طرف است و با هرگونه اهانت به اشخاص و مسئولان مخالف است. 



در حوزه علمیه خرم آباد چه گذشت؟ (+ عکس)


 

او با بیان اینکه در اواخر مراسم سخنرانی آقای الله‌کرم برخی افراد فحاشی ناموسی و هتاکی بی‌شرمانه نسبت به مادر، همسر و فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در صحن حوزه علمیه انجام دادند، اظهار کرد: پس از این حرمت‌شکنی برخی از طلبه‌ها خواستند این افراد صحن مسجد را ترک کنند اما این به مذاق هتاکان خوش نیامده و شعار مرگ بر سازشکار سر دادند و اقدام به شکستن شیشه‌های حوزه علمیه کردند. 

 

این شاهد عینی با بیان اینکه این درگیری بیش از یک ساعت به طول انجامید تا شرایط کنترل شود، ادامه داد: متاسفانه در این حادثه ۵ نفر از طلاب از ناحیه سر، کمر، کتف، دست و بینی مصدوم شدند. یکی از عوامل خودسر گویا قصد مشت زدن به صورت مدیر حوزه را داشته که یکی از طلاب که به دنبال ممانعت از این کار بوده، بینی‌اش شکسته است. 

در حوزه علمیه خرم آباد چه گذشت؟ (+ عکس) 

این طلبه حوزه علمیه خرم‌آباد با بیان اینکه این نیروهای خودسر حدود یک ماه پیش نیز مرتکب چنین حرکتی شده بودند اما در آن زمان طلاب به خاطر توصیه برخی بزرگان از پیگیری مسئله خودداری کردند، افزود: متاسفانه این افراد از ماجرای دفعه قبل سوءاستفاده کردند از این رو ما به دنبال این هستیم که این بار مسئله را از مجاری ذی‌صلاح پیگیری کنیم تا با این افراد برخورد قانونی لازم صورت گیرد؛ شاید دیگر این افراد از چنین حرکات خودسرانه‌ای خودداری کنند. 


ی در توضیح اینکه آیا این افراد به نهاد یا ارگان خاصی منتسب بودند، گفت: قصد متهم کردن هیچ نهادی را نداریم اما با توجه به اینکه این افراد از سوی برگزار کنندگان مراسم دعوت شده و همراه خود نیز وسایلی از قبیل شوکر، باتوم و گاز اشک آور داشتند، آن نهادهای مشخص باید از این افراد و چنین حرکاتی اعلام برائت کنند. خوشبختانه فرمانده سپاه استان نیز صراحتا اعلام کرده‌اند که این افراد خودسر هیچ نسبتی با این نهاد نظامی ندارند. 
 
این روحانی با اشاره به حادثه ۱۵ خرداد سال ۴۲ و با بیان اینکه این چنین بی حرمتی به ساحت علما و حوزه تنها یک بار در سال ۴۲ شده بود،مدعی شد: وقتی به سوابق افراد هتاک نگاه می‌کنیم این رویداد کمترین جرم این افراد بوده و چون با آنها برخورد لازم نشده است، این افراد به اقدامات خودسرانه خود ادامه داده‌اند. 
 
این طلبه در پاسخ به این پرسش که آیا در این حادثه افرادی هم بازداشت شده‌اند، یا خیر گفت: تاکنون فردی بازداشت نشده است اما امروز قرار است پرونده برای پیگیری‌های قضایی به دادگستری خرم آباد ارسال شود.