آموزش اعتراض به امتحانات نهایی خرداد 95

اعتراض به سختی امتحانات نهایی خرداد 95

اعتراض به سوالات امتحانات نهایی خرداد 95

آموزش اعتراض به امتحانات نهایی خرداد 95


دوستان راه های زیادی برای ارتباط با اموزش است اما بنده از جواب دادن یا ندادن ان خبر ندارم صرفا جهت کمک به دوستان قرار میگیرد

پرورش پیدا کردیمم

٢-ایمیل آموزش و پرورش

negah@medu.ir

٣-سامانه پیامکی آموزش و پرورش

300012

٤-تلفن گویا آموزش و پرورش

021-82282113

021-82282114

021-82282120

٤-تلفن اصلی آموزش و پرورش که در ساعات اداری پاسخگو هستند

021-88894105

021-88894106


این هم جواب اموزش پرورش به اعتراض دوستان سال 94

انش‌آموزان سال سوم دبیرستان در رشته‌های ریاضی و تجربی نسبت به دشواری سوالات امتحانات نهایی در برخی از دروس معترضند به گونه‌ای که این اعتراض موجب تجمعاتی نیز شده اما آموزش و پرورش معتقد است سوالات کاملاً استاندارد است.


به گزارش نماینده؛ دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان در رشته‌های تجربی و ریاضی نسبت به سوالات امتحان نهایی در برخی از دروس از جمله جبر، دینی و حسابان اعتراض دارند به گونه‌ای که طی هفته گذشته تعدادی از دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان در  شهر تهران با تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش اعتراض خود را نسبت به دشوار بودن سوالات امتحانات نهایی اعلام کردند.

** اعتراض به سوالات امتحان جبر، حسابان و دینی

یکی از دانش‌آموزان رشته ریاضی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: سوالات دروس جبر، دینی و حسابان بسیار دشوار طراحی شده بود؛ سوالات درس دینی اگر چه از داخل کتاب درسی بود اما از قسمت‌های به اصطلاح پرت کتاب که عمدتاً به ذهن دانش‌آموز نمی‌آید که این قسمت‌ها را مطالعه کند، طراحی شده بود.

وی می‌افزاید:سوالات درس حسابان و جبر نیز خیلی مفهومی و دشوار طراحی شده بود؛ من و همکلاسی‌هایم سوالات امتحانات نهایی ۵ سال گذشته را مطالعه کرده بودیم، سوالات جبر و حسابان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار دشوار و مفهومی بود. همین موضوع باعث اعتراض دانش‌آموزان شده است.

** فانی: مبنای طراحی سوالات امتحانات نهایی کتب درسی است

موضوع دشواری سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان به علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز رسید.

فانی در تاریخ ۱۲ خرداد در جمع خبرنگاران در خصوص اعتراض برخی از دانش‌آموزان به امتحانات نهایی می‌گوید: این اعتراضات بستگی دارد چگونه باشد چرا که برخی از دانش‌آموزان می‌گویند چرا امتحانات از جزوه طرح سوال نشده است، در صورتی که مبنای ما برای امتحانات کتاب درسی است.

وزیر آموزش و پرورش می‌افزاید: اگر سوال خارج از کتاب درسی باشد قابل بررسی است اما گزارش‌هایی که داریم این است که سوالات از کتاب درسی بوده، متأسفانه برخی از دانش‌آموزان عادت به جزوه‌خوانی دارند در حالی که جزوه دانش‌آموزی ملاک برای طرح سوالات امتحانات نهایی نیست و نخواهد بود. البته آمادگی داریم اگر اشکالی در کار بوده است بررسی کنیم و پس از بررسی اقدامات لازم صورت گیرد.

** دشواری سوالات امتحان نهایی را نمی‌پذیریم

اما زمانی که ماجرا را با عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بازگو می‌کنیم، وی با رد دشواری سوالات امتحانات نهایی به تسنیم می‌گوید: همواره تعدادی از دانش‌آموزان نسبت به سوالات امتحانات معترض هستند که البته تعداد آن‌ها محدود است. سوالات امتحانات نهایی توسط طراحان مجرب طراحی می‌شود و پس از آن یک بار دیگر توسط تیم بازبینی مورد بازبینی قرار می‌گیرد. ضریب سختی سوالات متناسب با دانش‌آموزان کل کشور اعمال می‌شود به گونه‌ای که یک دانش‌آموز در تهران و یک دانش‌آموز در زاهدان بتوانند به سوالات پاسخ دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: در رابطه با امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان اعتراضاتی توسط تعدادی از دانش‌آموزان شهر تهران صورت گرفته است، این دانش‌آموزان معتقدند که سوالات امتحانات سخت طراحی شده است. البته علت اصلی اعتراض آن‌ها این است که نتیجه امتحانات نهایی در کنکور آن‌ها تأثیر دارد بنابراین اگر یک دانش‌آموز حتی نمره خوب نیز بگیرد باز هم اعتراض می‌کند.

عمادی ادامه می‌دهد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود دانش‌آموزان تصور کنند سوالات امتحانات نهایی دشوار است این است که به محتوای کتاب توجه نمی‌کنند. اگر دانش‌آموزان معتقدند که سوالات دشوار است بگویند که کدام سوالات و در کدام درس‌ها دشوار بوده است. طراحان ما آمادگی دارند به هر سوالی که اعتراض یا شبهه‌ای در خصوص آن وجود دارد پاسخ روشن داده و دلیل طراحی آن را نیز مطرح کنند