ساعت و درس های جدید دوره دوم متوسطه اعلام شد

درس های جدید دوره دوم متوسطه

کاهش ساعت دوره دوم متوسطه

ساعت و درس های جدید دوره دوم متوسطه اعلام شد



به گزارش سایت nemonesoal-khordad95.blog.ir ساعت کلاسی جدید و درس های جدید دوره دوم متوسطه امروز اعلام شد




احمد عابدینی در خصوص تغییرات ساعت و مواد درسی در مقطع دوم متوسطه گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و نظام برنامه درسی ملی، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه در رشته های علوم تجربی، ریاضی- فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی از شاخه نظری و دروس عمومی شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش تعیین می شود.

 

عابدینی با بیان اینکه عناوین رشته های تحصیلی و جداول دروس شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش، به تصویب کمیسیون برنامه درسی و تربیتی یا کمیته برنامه های درسی شاخه کاردانش رسیده است.

 

وی اظهار کرد: تدوین سرفصل ها و محتوای کتاب های درسی باید در چارچوب مفاد برنامه درسی ملی و متناسب با ویژگی های سنی، جنسیتی و علاقمندی دانش آموزان، تحولات محیطی و زمان اختصاص یافته به هر درس و با بهره مندی از یافته های معتبر علمی و پژوهشی انجام شود.

 

عابدینی یادآور شد: عناوین کتاب های درسی مطابق عناوین جداول دروس مصوب خواهد بود و در صورت نیاز، تغییر عنوان کتاب درسی، به تصویب کمیسیون برنامه درسی و تربیتی می رسد.

 

معاون شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: در جدول عناوین درسی به مسائل تربیتی و مهارت های زندگی به صورت فعالیت های جانبی توجه شده است، هم چنین حدود 50 الی 100 ساعت نیز خارج از ساعت درسی کلاس و مدرسه در طول سال تحصیلی به فعالیت های کمک آموزشی نظیر پژوهش، مشاهدات مرتبط با دروس و مواردی نظیر آن درنظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این که در کنار تقلیل ساعت درسی بعضی دروس چند درس به سیستم آموزشی اضافه شده گفت: در خوشه انسان و مهارت های زندگی، دروس هنر، تفکر و سواد رسانه ای در نظر گرفته شده که دو درس از این دروس به صورت انتخابی برای دانش آموزان انتخاب می شود؛ هم چنین در پایه دوازدهم درس مدیریت خانواده و سبک زندگی به صورت اجباری ارائه می شود.

 

وی افزود: در خوشه درسی دیگری درس انسان و سلامت، انسان و محیط زیست، سلامت و بهداشت گنجانده شده که درس انسان و محیط زیست اجباری در برنامه درسی دانش آموزان است.