دانلود قسمت پنجم ماه عسل 95 21 خرداد 95

دانلود قسمت 5 ماه عسل 95 21 خرداد 95

دانلود قسمت 5 ماه عسل 95

عکس های قسمت پنجم ماه عسل 95

دانلود قسمت پنجم ماه عسل 95

با حضور حمید رضا طالقانی و عمو حسین ویژه برنامه کسانی که در جنگ مخلصانه جنگیدند

مهمانان اولین شب ماه عسل چه کسانی هستند؟



به گزارش سایت nemonesoal-khordad95.blog.ir برنامه ماه عسل که هر ساله از شبکه 3 سیما پخش میشود امسال هم مهمان خانه های ایرانی ها است عکس های قسمت پنجم با حضور  حمید رضا طالقانی و عمو حسین دانلود و صحبت ها مهمان ها در ادامه مطلب

این برنامه که با مجری توانمند کشور احسان علیخانی پخش میشود هرساله توانسته رکورد های زیاد پخش را در سیما بزند و تمامی قشر های جامعه از جوان تا پیر را مشغول خود کند



دانلود قسمت پنجم ماه عسل 95 21 خرداد 95

کیفیت عالی از UploadBoy – نسخه کم حجم 


دانلود قسمت پنجم ماه عسل 95 21 خرداد 95

| کیفیت عالی از TrainBit – نسخه کم حجم






مهمان های این قسمت حمید رضا طالقانی و عمو حسین هستند که در مورد جنگ به صحبت می پیردازند حمید رضا طالقانی که نویسنده کتاب تپه های برهانی است به روایت ان داستان و موضوعات اتفاق افتاده برایشان در ان دوره میپردازد

در ابتدای برنامه اخسان علیخانی با گفتن جمله شمارو موج گرفت خیلیا اوج گرفت به خیلی از مردم 2 رنگ کشور تیکه بزرگی را نثاره کرد

وایت دو نَفَر از گروهان میثم برای تصاحب کردن تپه های برهانی.... قصه پر افت و خیزی که آدمهایش نفس به نفس مرگ و شهادت بودند اما هدفشان فقط یک چیز بود: گرفتن تنگه و پاسگاه های عراقی برای رسیدن و دستیابی به شمال و جنوب عراق..... همراهِ ما باشید.
 
حسین و حمیدرضا از سخت ترین شب و روزهاى زندگى شان مى گویند... از عملیات سخت والفجر ٢ ....
 
حسین و حمیدرضا از سخت ترین شب و روزهاى زندگى شان مى گویند... از عملیات سخت والفجر ٢ .... @maheasaltv
 در میان حمله عراقی ها، سه نَفَر أز گروهان در میان شعله های آتش نجات پیدا میکنند؛ زخمی و مجروح...
میگوید: شهادت همرزمان و دوستانش را به چشم خود میدیده ، خون هایی که  پیکر رفقایش را فرا گرفته بود....
این بازمانده ها فقط یک تصمیم میتوانستند در آن شرایط ملتهب بگیرند: زدن به دل دشت؛ به اعماق تپه های برهانی....

همراه ما باشید.
دانلود قسمت پنجم ماه عسل 95 20 خرداد 95 
بعد از فتح دو تپه اول حالا رزمنده ها  براى فتح سومین و آخرین تپه دورخیز کردند اما.... @maheasaltv
 
بازمانده ها راهی نداشتند جز اینکه خودشان را به دل تپه پرت کنند؛ اینجا لحظه سخت تصمیم گیری بود. سقوطی که شاید آخرِ ماجرا بود اما آنها زنده ماندند. 
از اینجا روزهای تلاش برای زنده ماندن آغاز شد...
 
روز چهارم ماه رمضان
 حالا و درحالی که مجروح بودند و زخمی پانزده روز را با زخم هایشان زندگی کردند؛ بدون هیچ غذایی و بدون هیچ إمکاناتی....
از این لحظه به بعد فقط امیدواری به داد بأزمانده های تپه برهانی رسید. آنها با مرگ جنگیدند در حالی که تک ب تک اشهدشان را هم خوانده بودند....
همراه ما باشید.





دانلود قسمت پنجم ماه عسل 95 20 خرداد 95



 
روز چهارم ماه رمضان
 
 
سه سربازى که تا یک قدمى مرگ رفتند و نجات پیدا کردند... حالا قراره با کسى که نجاتشان داده روبرو شوند...
 

روزهای اخر را از زبان حاج آقا رحیمی شنیدیم کسی که یکی دیگر از حلقه های مفقوده تپه های برهانی است. 


موضوع کتاب: خاطره «تپه برهانی» نوشته «سید حمید رضا طالقانی» در سال 1365 در نخستین مسابقه بزرگ فرهنگی هنری جبهه و جنگ که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، رتبه اول را در بخش خاطره نویسی کسب کرد.

حماسه تپه برهانی در سوم خرداد سال 1373 نیز در نخستین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، رتبه اول خاطره را به خود اختصاص داد و تندیس زرین برترین کتاب دفاع مقدس را از دست رئیس جمهور دریافت کرد، همچنین در سال 1379، درجشنواره «ادب پایداری» که کلیه آثار ادبی در طول بیست سال، از آغاز دفاع مقدس تا سال 1379، با حضور نخبگان ادبی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.
دانلود قسمت پنجم ماه عسل 95 20 خرداد 95
در این ارزیابی نیز گوی سبقت از صدها کتابی که در طول بیست سال نگارش شده بود، ربود و به عنوان «برترین کتاب خاطره در سطح الف جشنواره ادب پایداری» معرفی شد و خالق این اتر جاودانه، در دیپلم افتخار و تندیس زرین برترین نویسنده کتاب خاطره، در بیست سال ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرد.

مخاطب در این اثر با خاطرات منحصر به فرد از حماسه عظیم تپه برهانی با روایت رزمنده جانباز «سیدحمید رضا طالقانی» آشنا می شود این حماسه در عملیات «والفجر 2» در تابستان سال 1362 اتفاق افتاده، که تپه برهانی، بریده ای از آن حماسه عظیم است.

«حماسه تپه برهانی» در عین حالی که یک «سند تاریخی منحصر به فرد» به شمار می رود، سندی است که اگر نبود، قطعه ای از تاریخ دفاع مقدس مغفول و مجهول می ماند چراکه هیچ نوشته دیگری درباره این بریده از عملیات «والفجر 2» وجود ندارد.

مرداد سال 1362، گروهان میثم از گردان امام حسین (ع)، از لشکر 14 تپه سوم از تنگه دربندیخان عراق را فتح کرد و در محاصره نیروهای عراقی گرفتار شد و پس از 2 روز مقاومت، سرانجام با شهادت نیروهای گروهان، تپه مجدداً به تصرف نیروهای عراقی در آمد، اما « حماسه تپه برهانی» این حادثه عاشورا گونه را با جزئیاتش، در سینه تاریخ، ثبت، ضبط و جاودانه کرد و صفحه زرینی بر صحیفه ایستادگی و مبارزات ملت ایران افزود.
دانلود قسمت پنجم ماه عسل 95 20 خرداد 95
نویسنده این کتاب ارزشمند می گوید: «عملیات والفجر دو که تپه برهانی، بریده ای از آن را روایت می کند، در تابستان سال 1362 انجام شد. من پس از دوره بستری و زمانی که سلامتی خود را به دست آوردم، نگارش تپه برهانی را شروع کردم. قصد من از این کار، چاپ کتاب نبود، بلکه ثبت و ضبط حماسه ای بود که رزمندگان گردان امام حسین(ع) آفریدند و این کار را یک تکلیف می دانستم؛ تکلیفی که به بهای از دست دادن فوز شهادت در راه خدا، بر عهده من گذاشته شده بود.

کسی که تپه برهانی را مطالعه کرده، قطعاً تائید می کند که زنده ماندن من، با قواعد عادی و طبیعی جور در نمی آید. چطور ممکن است آدمی که هم از ناحیه مچ پا زخمی شده و هم رگ شریانی دست راست اش قطع شده، خود را از یک پرتگاه پایین بیندازد و پانزده روز را در یک بیشه، بدون غذا و صرفاً با آشامیدن آب نهر و خوردن برگ های درخت مو، درحالی که زخم هایش چرکین شده و حتی کرم افتاده است، سر کند و زنده بماند؟! لذا من مشاهداتم را فقط از باب امتثال تکلیف نوشتم و جداً معتقد بودم و هستم که از شهادت در راه خدا محروم شدم تا عاشورایی را که روی تپه سوم تنگه دربندیخان عراق آفریده شد، روایت کنم، گرچه به اجر آن امیدوارم.